HOPEFULLY ~

Salam Jumaat . Penghulu segala hari . Semoga hari ini lebih baek dari hari semalam . Hopefully ~

Terima kasih pada semua pihak yg dah banyak bantu aku since aku mula bertugas kat sini . Admit . kdg kdg stress dgn karenah customer yg banyak ragam . org utaQa cakap * banyak songeh banyak hoteaQ . kdg kdg buat aku jadi down . Yang mana seminggu pertama aku kat TM , aku betul betul rasa nak cabut lari cari keja laen .

Rasa mcm susah nak mampus keja kat sini . Kena guna otak . Dari pelbagai aspek . Padan muka aku kan . Dulu time buat dip , tersangat lah rajin ponteng class . HAHA ~

Kakak cakap , dalam semua unit , unit ney paling org takut nak keja . Sebabnya , takut nak deal dgn customer , takut kena hamun , takut kena speaking , takut itu dan ini .

Ini jugak lah benda yg bwad aku nak cabut lari dulu . Tapi bertahan jugak sampai skrg . 7 Jun 2011 aku mula bertugas kat sini . n now , 21 Jun 2013 .


Account , add math , modern math , managerial accounting , finance . Sangat sangat lah menguji kesabaran aku kat unit ney . Kena refresh balik segala benda . debit credit . account yg dulunya time skola aku tak pernah lulus  setiap kali exam . HAHA ~

Tapi , benda yg kita tak suka itu lah yg kita terpaksa hadapi kan . . . ? ? Naek berpinau bijik mata tgk number weyh . . Tapi takpe , calculator besar gedabak ada .

Keja apa yg tak susahkan . Takde keja yg senang dude . Duduk rumah goyang kaki pun penat ~


for me , aku selesa keja kat sini . Dgn environment yg sgt sgt best . Totally melayu . Tak kisah lah kena kawan dgn makcik makcik . Tapi makcik bukan sebarang makcik yoo . .  Makcik pun layan Novel Teduhan Kasih . hewhew ~ Ade banyak event . best habaQ hang . Tak bosan langsung . Dapat baju free . HAHA .

Dan kalo dari segi masa tu . Sgt difahami dan memahami . Kalo kau terlajak tdo , nanty petang kau ganti lah balik . Tak payah claim OT oke . Kau pk halal haram . Solat ? Surau besar gedabak kat atas tu haa . Ada imam lagi setiap Zohor n Asar . Rajin dgn tak jea awok .

Ape pun , ada jugak yg merisaukan ak . HOWEVER ,

Aku harap dgn berkat doaku setiap hari akan termakbul olehNYA .
Aku harap dgn dhuha yg aku sujud selepas sujud subuh mendapat berkat dariNYA .
Aku harap dgn keikhlasan aku bertugas akan mendapat hikmahNYA .
Aku harap dgn kesabaran yg aku tempuh selama 2 tahun aku kat sini mendapat hasil dariNYA .


I REALLY HOPE  +_____+



No comments:

Post a Comment

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~