Bahayanya Approve Rakan Di Facebook Tanpa Kita Kenal.

Hai korang . Aku update ringkas malam ni . Aku cuma nak tinggalkan satu pesan . Memandangkan sekarang aku tengah memperkembangkan Bisnes Sling Pouch Bag dekat FB , maka aku amek keputusan utk approve orang di FB even aku tak kenal siapa . Melainkan bangsa asing memang aku tak approve .

Nak dijadikan cerita ada seorang hamba Allah ni add aku semalam . Lepas jea aku approved dia , dia terus PM aku . Style aku , orang yang aku tak kenal memang aku tak layan . Buang masa okay buang masa . Lagi pun , aku rasa macammmm . Hmm kalau korang tak pernah buat , tak pernah chat dengan orang yg korang tak kenal , korang akan rasa apa aku rasa . Bagi aku , kau tak penting pun . Melainkan kalau dia chat tu terus tanya harga beg ke , design beg ke atau senang cerita dia " serious buyer " .

Bila pagi tadi , aku dapat mesej di FB . Dari mamat semalam tu . Allahu . Gambar kat bawah ni aku crop . Once aku dapat gambar lucah tu , aku terus screen shot dan hantar ke Fendy , tunang aku .
Confirm lah dia bengang . Aku pun bengang sebenarnya . Fendy suruh aku buat report police . Ada jugak tunang aku tu add dia tapi dia tak approve . Dan aku pulak dia dah unfriend . 
Pesan aku , korang hati-hati dengan mamat ni terutamanya kaum perempuan . Aku yakin bukan dia sorang yg ada perangai " biawak pasir " macam ni . Siapa pun mereka , please hati-hati tau . Bila aku kena , mustahil orang lain takkan kena . Sebab bila tengok-tengok semula friend lelaki ni kebanyakannya perempuan . 

Actually , sebelum yang ini , dah ada sorang mamat dengan suka-suka hatinya dia pergi share gambar aku dekat wall dia . Dalam keadaan macam ni baru kau tahu apa itu pentingnya watermark utk setiap gambar . Haa , aku memang suka mengadu . Thank you hero kechik sebab dah dua malam turut-turut selamatkan saya dari lelaki yg saya tak kenal . 

Maka dedua orang ni dengan sendirinya telah mengunfriend aku . Tahu takut .

12 comments:

  1. scary gile kot! eyewhh, tak padan ngan tua. malu laa kat anak cucu.

    ReplyDelete
  2. maigodd bahayanya. apa point hantar gamba bukan bukan. sakai betul org mcm ni. pampang kan je muka dia sepah sepah. baru dia tauu

    ReplyDelete
  3. Takut nak approve dah orang2 macam ni....akak pun penah terkenal juga dik meeya...

    ReplyDelete
  4. scary nya.. kena byk berjaya2 zmn skrg ni. slam singgah dn follow sini ea :)

    ReplyDelete
  5. ntah muka dlm fb tue gambar siapa2 yg dia pakai. selalunya mcm tue la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wallahualam.. takut jugak even dia guna muka siapa pun..

      Delete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~