SAMA TAPI TAK SERUPA

seharian keluar meronggeng dgn Si Kazen semalam . sekali org tegur , org tersalah org dan org terrrrpercaya .

1 : si kawan baru , eh muka korang same ea . Adik beradik ke ?

Adik ni si kawan kepada kawan si sepupu punya encik tunang . So , kitorang baru jea kenal semalam .


2 : Makcik jual air dekat Taman Rekreasi tu .
Na : Air ni satu air tu satu . * na beralih ke kedai sebelah kejap .
Makcik tu : Bungkus siap , letak tepi tu .
Aku : Lalu depan kedai air tu dan slumber nak ke kereta .
Makcik : Eh dik , ni air nya lupe ke ?
Aku : Eh tak makcik . Bukan saya yg beli . Tu dia tu .
Makcik : Muka sama . Kembar ke ?
Aku : Tak laa . Sepupu jea .
Makcik : Tersipu malu makcik tu salah org .


3 : Nak beli jubah , nak beli tudung . Nak beli inner neck , nak beli shawl dekat mamat Pakistan dekat Nilai 3 . Aktiviti tawar menawar .


Si Pakistan : Adik manisss singgah dulu sini . Cantik cantik semua .
Aku : Amek dua bole lah dapat murah sikit . Kitorang kembar . Mesti semua benda nak sama * sambil aku senyum senyum kat Si hidung mancung tu .
Na : Ntah , bole laa . Saya kakak . saya lahir dulu . Bole lah . 2 helai rm40 .
Si Pakistan : Adik manisss , tak dapat laa .
.
.
.
.
Pegi dekat tempat shawl . Na pilih pilih tudung .

Aku : U bagi murah kitorang amek . Jauh kitorang datang ni .
Si Pakistan : Adik manisss , mana u dtg ?
Na : Penang laa . dtg jalan jalan .
Si Pakistan : Dtg berdua saja ?
Aku : Ye laa . Berdua laa * Padahai 3 org lagi dalam keta dok bedengkoQ dah .
Si Pakistan : Pilih laa mana u nak *amek tudung syria selai teroih boh dalam beg aku . FREE kauuuu ~~

Dan Jubah tu aku dapat RM25 selai dekat Nilai . Dekat Selangor kaluuu , RM60 ~

* adik manis sgt.. Nasib baek tak mintak ic . 1 half moon , 1 inner neck , 1 jubah , 1 tudung bawal , 1 syria = RM55 + Free syria . Dapat dapat murah , kelam kabut lari masuk kereta takut dia perasan dtg ramai ramai . HAHA ~


Hakikatnya , kami hanya lah SEPUPU yg berlainan mak lain abah . Cuma kami satu tok dan satu tokwan . Abah aku dan abah dia yg adik beradiknya :)  Apa yg sama , dari kami tabika , ke sekolah rendah , ke sekolah menengah , ke form 6 then cabut lari , ke kolej dan sekarang kami di perantauan kami masih sama sama di bawah satu bumbung . Umur kami sebaya . Rumah di kampung sebelah sebelah .

* nah tgk , tang mana yang sama tu ce habaq mai sat . Dak pun aku tgk . Ramai betoi yg menegoQ kami kembaQ ~


2 comments:

  1. dua2 techik dan gila2... huaaaaaaaaaaaa tapi baik hati sebab suka masak banana chocolate cheese untuk titew.. XD

    ReplyDelete
  2. murahnya..memang kat nilai memurah ekk? waa..x ci nak gi la camnii..hoho

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~