I Am Officially PJ Staff .

10 Mac 2015 bersamaan dengan hari Isnin , I am officially working at Petaling Jaya . Memandangkan aku masih staff berstatus Kontrak , maka aku tak layak untuk membuat sebarang bantahan " ketegaQ takmau pindah " . Kau ada dua pilihan , rasa nak kerja kau pindah . Rasa takmau pindah kau hantar surat resign . Sadis habaQ hang . 

First day aku di PJ , nak makan pun tak lalu . Dengan tak berapa nak mesra alam dengan staf-staf lain lagi . Macam tu jugak hari kedua . Aku lebih banyak berdiam . Yang aku tahu , aku bukanlah seorang yang pendiam  :D

Bila hari ketiga , jiran lama aku di Shah Alam kini berada di sebelah aku semula . Senasib lah diorang semua tu dengan aku . Diorang pun dapat maklumat sehari sebelum kena berpindah . Arahan dikeluarkan serta merta . Lagi sadis dari aku . Tibanya kehadiran mereka ke PJ , barulah aku lontarkan suara merdu aku ni . Dah ada geng wey ! Dua hari pendam nak menyembang dengan korang . HAHAHAHAHA .

Yang peritnya , perit sungguh . Seawal jam 5.40 pagi dah kena celikkan mata ni . Takmau celik pun kene celik jugak . Kalah ada anak lima orang . Padahal nak siapkan diri sendiri jea . Demi mengelakkan kesesakan lalu lintas . Ai is pegi kerja dengan boss * bukan ekon boss okay  :P


Gambar dalam kenangan jea tu . Tu gambar office lama . Office baru ni nak ajak jiran sebelah selfie pun malu . Luas terbentang . Semua orang boleh nampak apa kita buat . So , jaga-jaga :)


notatapakkaki : first year pegang bonus , In shaa Allah . Walaupun tak macam sebelum-sebelum ni , Alhamdulillah .

No comments:

Post a Comment

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~