Jalan-Jalan ke Melaka .

Selamat berhujung minggu korang . Keseorangan aku dirumah sewa hujung minggu ni . Kalau dua minggu lepas tu aku jenjalan ke Melaka with Blogger Hani dan kazen , minggu ni aku stay dirumah je . Memandangkan esok ada last open house kakak office , harini aku mereput je kat rumah . Housemates lain ada yg masih cuti sem , ada yg ke rumah abang , ada yg keluar . Sob sob .

Lebih kurang jam 11 pagi aku gerak dari Shah Alam menuju ke Banting untuk pick up dorang bertiga . Sebab gua yg drive sendiri , sebab gua tak tahu jalan , nak sejam lebih jugak lah ambil masa untuk sampai ke Banting tu . Haha . Pergi ambil Hani , dan pergi amek Fana si kazen aku . 
Jam 2petang kitorang gerak dari Banting . Sampai Melaka lebih kurang 5 lebih . Lama nau . Hehe . Macam dah nak balik Penang . 

Dekat mana kitorang bermalam ? Kebetulan ada rumah bakal abang ipar aku dekat Melaka tu , mama dengan ayah pulak kebetulan ada dirumah si abang Incik Tunang , aku decide kitorang bermalam dekat rumah dorang je . Hehe . Jimat pun jimat kan .

Malam tu just stay kat rumah , rehat-rehat dan borak-borak . Keesokan paginya jam 11 macam tu kitorang keluar dan gerak untuk balik ke Shah Alam terus . Tapi sebelum balik tu sempatlah singgah beberapa tempat . Yang salah satunya Pantai Kelebang . Disebabkan lama tak jumpa pantai , masing-masing teruja . Kah !

Tak kira panas , janji boleh bergambar . Hehe . Cantik oh pantai ni . Jatuh hati terus . Tapi tak boleh lama-lama dekat situ memandangkan masing-masing dah kelaparan . Kitorang gerak ke Ee Ji Ban Chicken Rice Ball . Salah satu gerai nasi ayam yg famous di Melaka . Lepas tu kitorang mencari Coconut Shake Pantai Kelebang dan terus ke Kota A famosa . Lepastu terus balik . Hehe . Nanti aku share untuk next entry ye  :)

No comments:

Post a Comment

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~