Seharian Bersama Mereka di Melaka .

Hewhew . Tajuk kemahen aih . Hai Assalamualaikum . hari Sabtu lepas , jam 9.40 malam aku ke Melaka . Kali kedua aku jejak bumi Melaka . First pergi masa aku sekolah . Masa form 3 kalau tak salah aku . Kesian nau kau ni Meeya . Kahkahkah .

Dengan tambang sebanyak RM16 dari Terminal Bus Seksyen 13 , Shah Alam ke Melaka Sentral dan mengambil masa kurang lebih dua jam . Aku rasa lah . Sebab dalam bus aku lena jaa . HAHA . Ni lah perangai budak kechik ni , pantang naik kereta naik bus naik van naik lori . Tak lena tak sah . HAHAHA .

Dengan siapa aku ke sana ? Buat apa aku ke sana ?

Aku ke sana dengan Along ( Abang sulung Incik Tunang ) , isteri Along , adik kepada isteri Along dan dua orang anak buah . Actually kitorang ke Melaka , pergi rumah abang Incik Tunang yg kedua . Plan nya , nak pergi picnic hari Ahad tu . Mama dengan ayah sememangnya dah ada kat rumah Abang kedua tu .
Seriously aku suka sangat masuk kawasan Kem . Abang kedua Si Lebah ni askar . Isteri dia pun askar . So , in shaa Allah satu hari nanti aku bakal menyusul . Kahkahkah . Inci pun tak cukup . Pernah jugak aku bersuara ke Incik Tunang , nak kerja askar macam dia . Tapi tak diijinkan . Cukuplah dia yg rasa siksanya . HAHA . Macam takut pulak dengar .
Pemandangan waktu pagi . Jerebu . HAHA . Diorang baru je pindah ke Kem Melaka ni . Sebelum ni di Kem Kelantan .

Macam biasalah . Entah kali ke berapa jumpa diorang , perasaan aku tetap gugup bila setiap kali nak bertemu . Lagi-lagilah bila tunang aku tak ada sekali . Dia macam jadi kaku sat . Serba tak kena . HAHA .
Pagi Ahad tu , selesai memasak , kitorang plan nak ke Taman Haiwan . Tapi disebabkan ada beberapa hal yg tak dapat dielakkan , kitorang gerak ke Taman Buaya . Tapi tu lah , jalan-jalan nak tengok buaya , buaya takdeeeee . Tak ada rezeki . Kahkahkah . Cumalah bergambar kat depan pintu masuk utama tu .
Ni Mama Si Lebah . 
Dan ni bakal menantu mama . HAHAHA . Till we meet again . Balik Sabah bagus-bagus . Bajau kata , palap-palap jo . Hehe  :)


7 comments:

  1. Sy tak pernah lagi masuk tmpat buaya tu even though tiga tahun blaja kat sana hahahaa. Seriauuuu je rasa. Cukuplah tengok buaya kat zoo melaka tu jeee.

    ReplyDelete
  2. taman buaya tu dah berkurun sy x pegi tp lalu kat situ tiap2 bulan ;-)

    ReplyDelete
  3. bestnyaa jalan-jalan.. Lissa tak pernah lagi sampai melaka. hehe
    tapi taman buaya tuaran sabah pun best ! :D

    ReplyDelete
  4. Salam singgah sini dik meeya....bestnya dapat jalan2 dengan keluarga en.tunang...hihi...

    Akak pernah juga masuk taman buaya ni...taman buaya sandakan...hihi

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~