Short Trip To Cameron Highland .

Cerita hari Ahad lepas . Orang lain sibuk prepare untuk anak-anak ke sekolah , kitorang sempat naik Cameron Highland . Ikutkan last aku ke CH bulan Mei 2015 lalu dengan family aku , masa terjumpa Blogger Zaza tu . Dan kali ni aku ke sana bersama family Incik Tunang pulak .

Hari Sabtu pagi Along wasap aku dan ajak ke CH . Pada awalnya aku agak keberatan untuk ikut . Tapi macam tak best pulak kalau dua tiga kali orang ajak kita tak ikutkan . Lagi-lagi pulak ayah Incik Tunang pun dah call minta ikut diorang ke sana .

Awal pagi Ahad , jam 7.30 pagi lebih kurang , bertujuh kami ke sana . Untuk jimat , kitorang bawa bekal . Hehe . On the way ke CH , sempat kami singgah di Lata Iskandar untuk stop makan dan ambil gambar . Hehe ~

Panas habaq hang . Mata pun nda buli celik . Macam biasa , Incik Tunang aku tak dapat ikut . Kesian awak yunk . Jangan jeles ye . Hikhik . Selesai makan , kitorang terus ke Ladang Strawberry . Menikmati strawberry segar dengan ais krim . Tengahari macam tu , dapat makan ais krim , Allah . Nikmatnya rasa . 

Sebekas Chocolate Strawberry berharga RM10 . Puas hati sebab banyak . Makan lima orang pun cukup . Strawberry Ice Cream RM5 semangkuk . Kitorang beli tiga mangkuk . Pun sedap jugak . Hehe ~ 

Lepas dah puas makan strawberry , masing-masing tak sabar nak ke tempat lain . Membeli itu dan ini . 

Mungkin kitorang ke sana pada waktu siang , tak terasa sejuknya . Berbanding dengan dulu . Tak kira siang atau malam , sejuk tu tetap akan rasa .

Selesai membeli , jam 4 lebih kitorang turun . Masa tu aku dah mabuk jalan . HAHA . Mahunya tak jalan bengkang bengkok . Sampai kena selubung muka dengan sweater . Nak tengok luar pun dah tak boleh , terasa nak muntah . 

Even macam tu , aku tak serik untuk ke sana lagi . Wakakakaka ~

Thanks to dorang dorang yang sudi mengajak . In shaa Allah nanti kita ke tempat lain pulak . Hik !

4 comments:

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~