SALAM RAMADHAN AL MUBARAK

Assalamualaikum . Its not too late untuk aku wish SALAM RAMADHAN AL MUBARAK untuk semua  :)

Hari ni hari kedua kita di bulan mulia yang penuh barakah ini . Alhamdulillah masih diberi peluang untuk merasai Ramadhan kali ini . Entah tahun ke berapa aku berpuasa jauh dgn family . Biasa bagi aku namun sedih tetap ada . Lagi lagi bila si abang tag gambar menu yg mana juadah diorang berbuka di kampung . sob sob . Mak aku macam biasa . Selagi tikar tu boleh susun , lagi tu lah dia akan atur makanan . HAHA .


Kadang kadang bukan mak aku yg masak semua . Kaum kerabad keliling rumah yang " hantar menghantar " dan " tukar menukar " .

Wallaweh , rumah kat kampung dikelilingi rumah paksu , rumah maklang , rumah tokwan , rumah sepupu sepapat jea haa . So , mmg meriah kalo puasa . Raya apatah lagi . Pusing kot tu jea haa  :)


So , 1st sahur tu . Aku bangun sorang sorang . Makan sambil pejam . 10minit jea aku rasa aku sahur . wakakaka . Memandangkan kita mula puasa pada hari Ahad , so ada peluang untuk merehatkan diri di rumah .

Aku , mmg aku tak masak laa . Perut aku sorang jea kan . Better aku tunjuk yg ni dan tunjuk yg tu . Senang .


Petang , around pukul 6 suku cenggitu , aku ke Bazar Ramadhan Sek 7 . Bazar ni terletak berdekatan dgn rumah aku . So , aku pegi jalan kaki jea . Hai , kemahen ramai manusia . Sendat dan padat . Jalan celah ketiak org jea rasa . Makanan aku tak nampak . Aku nampak manusia jea . Tambah pulak ketinggian aku yg sgt awesome ni , pasrah jea lah . Dua kali tawaf pun still tak dapat beli apa apa makanan . Nak pengsan rasa .

Tengok jam , waktu berbuka hampir tiba . Mahu tak mahu aku berpatah balik ke Medan Selera . Beli kat situ . Itu pun kena beratur panjang. Sabar jea laa . Dugaan org berpuasa .


Alhamdulillah , bila masuk waktu berbuka , aku dapat berbuka dgn sempurna  :) . Dan ntuk korang korang , aku ucapkan SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA . Kita kumpul pahala banyak banyak ye !


13 comments:

  1. selamat berpuasa, meeya techik ;)

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa kak.. boleh kurus lepas ni.. hehehe am miss you! Hurmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakakakaka..kuanghasam... akak sihat laa skrg :P

      Delete
  3. Selamat menjalani ibadah puasa kak mira :)
    Lama tak jumpa, jumpa di alam maya pun jadilah...Nak kahwin jangan lupa jemput, take care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa jugak :) in shaa Allah..hihi..

      Delete
  4. Salam Ramadhan to u :)

    Jom ramai2 kita berombak di Buffet Ramadhan Casa Ombak XD

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~