Asam Pedas Versi Meeya Techik

Alkisahnya Meeya Techik masuk dapur rumah orang .  HAHA . Dapur rumah sendiri masuk sebab nak buka peti ais je . Kihkihkih  :)

Sabtu lepas aku ke rumah Along ( Abang sulong Incik Tunang ) . Disebabkan lama tak ke sana , Along ajak lah . Ye lah kalau weekdays tu mmg tak larat laa kan . So Sabtu Along ajak datang .

Dan tiba-tiba Along request nak makan asam pedas . Sejujurnya aku ni tak berapa nak tere sgt bab masak memasak ni . Nak masak tu boleh , tapi kena ada sifu kat sebelah iaitu mak atau kakak aku . HAHAHAHA . Tapi bila kat sini siapa nak ada ? Hadap lah kau .


Hihi . Alhamdulillah , berjaya jugak aku . Semampu aku , janji ikhlas aku masak . HAHA . So meh aku share dengan korang resipi aku yg terhebat . HAHAHAHAHA  :D


- Bland kunyit hidup , bawang kecik sikit , bawang besaQ sikit dengan cili kering .
- Dah siap bland , tumis semua tu . Biar sampai pecah minyak .
- Campak bunga kantan , daun kesum  dan asam keping .
- Pastu letak air untuk kuah .
- Pastu letak ikan/ayam .
- Agak-agak nak masak letak bendi(tanduk kambing Along panggil ) dengan tomato .
- Biarlah sampai mendidih . Pastu siap !


Syiok bila tgk orang makan apa yg kita masak . Ok bai . Pasni kalau Along nak request lagi , request yg senang-senang tau !

No comments:

Post a Comment

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~