Rindu Itu Datang Setiap Kali Kita Berjarak .

Cinta jarak jauh memang sukar . Memang meronta-meronta hati bila mana rindu itu datang . Apabila keseorangan , sudah pasti anda akan terasa sangat kerinduan itu . Tetapi ingatlah . Jangan jadikan jarak yang jauh itu sebagai pemusnah cinta . Jadikan ia sebagai satu cabaran yang akan memberikan anda lebih bersemangat untuk meneruskan perhubungan cinta itu . 

Apapun rintangan yang ada , jangan jadikan ia sebagai alasan dan penghalang . Tetapi sebaliknya , jadikan ia sebagai sesuatu yang dapat menambahkan kasih-sayang anda kepada si dia . Apabila berjauhan anda akan merasa rindu bukan ? Jadi ber jauh itu bukan satu perkara yang tidak baik , cuma ia salah satu cara untuk memupuk rasa kasih sayang dan mengajar untuk menjadi seorang yang setia . Oleh itu titipkan hati anda kepadanya agar sentiasa setia . Percayalah . . . . sekiranya Allah mengizinkan , suatu hari nanti anda akan hidup bersamanya ~
Sebenarnya ayat yang kat atas tu aku dapat dari Abang Azhar ( Abang angkat Incik Tunang , anak angkat ayah sebenarnya ) . Apa yang disampaikan oleh Abang Azhar tu betul-betul buat aku jadi positif . Benar , jauh itu selalu buat aku rasa rindu .

Nak ikutkan , bukanlah benda mudah bila kita berhubungan jarak jauh ni . Sudahlah jauh , nak contact each other pun susah sikit since Incik Tunang masuk kursus . Kau boleh imagine ? Sabaq Ya sabaq .

1 comment:

  1. In sha Allah...Allah beri sesuatu pasti bersebab...moga berjauhan lebih mengeratkan ukhuwah..

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~