Beraya Bersama Blogger 2015.

Assalamualaikum . Hee . Baru balik kerja actually . Buat OT . Kerja tak terkejar dah aku rasa . Buat pun yang mana termampu . 

Hari ni hari last Syawal kan ? Aku pun kurang pasti . So , hari ni aku cerita serba sedikit tentang cerita raya bersama Geng Terjah Raya 2015 . Memandangkan aku cuma sempat beraya dua hari jea kat kampung , so aku menghabiskan baki hari raya tahun ni bersama rakan-rakan Bloggers . Yang datangnya dari kalangan aku baru kenal , tak pernah kenal , baru pertama kali jumpa , selalu jumpa . Hiks !

Diorang memang super awesome . Walaupun aku kena buli , tapi memang meriah . Mengalahkan bebudak pergi beraya . HAHA .

Mingu demi minggu kami atur . So weekend , memang kitorang akan terjah Rumah Terbuka jea lah . Hehe .

Bermula dengan rumah Blogger ShiQin . Masa ni memang aku malu . Sebab ramai yang aku belum kenal . Selepas ke rumah Shiqin , kitorang ke rumah Blogger Mahamahu . Ini lagi-lagilah aku tak pernah kenal langsung . Tak malu betul Meeya Techik ni pergi open house , tapi tak kenal tuan rumah . Kah !

Dari rumah Blogger Mahamahu , kitorang gerak ke Shah Alam . Ke rumah Blogger Acul pulak . Blogger yang selalu angkut kitorang pergi event . Sebelum ke sana , singgah solat Zohor dulu .

Haa ni gambar kat rumah Acul . Tapi Acul takde . Hewhew .

Dekat celah lorong pun boleh . Janji ada camera . Kihkihkih . Time ni macam dah tak berapa nak malu dah . Kahkahkah . Sebenarnya , ini bukan diri aku . Hipokrit betul kau ni Meeya techik ! 

Minggu seterusnya . Eh apesal malas sangat . Hakuuu gabung satu entry . Hehehe . Ke Kajang lah kita . Rumah Blogger Bella Enveeus . Aku belum dapat kesan apa link blog akak ni . Akak ke ? Ke sebaya . Ke adik aku . Nampak sangat tak kenal lagi kan . 

Mata mana mata ? Betul-betul posing kat tengah panas . Sikit lagi nak cair . HAHA . Nasib makan banyak time tu . Berdiri mengikut ketinggian okay . Atau boleh juga kata , ikut Kerendahan . Lol .

Dari Kajang , pulang ke Shah Alam . Ke rumah Blogger Melastik Bintang . Tak tahu ape nama sebenar beliau . Tahu panggil MB jea . Kihkihkih . Dua dalam satu , MB celebrate birthday Cik Fiya sekali . Anak kepada MB .

Lepas tu , kitorang gerak ke Banting . Ini wajib pergi . HAHA . Ke rumah Blogger Hani . Blogger yang paling rapat dengan aku . Aummmmm . Rindu giler dengan dia . Last jumpa time Hani bertunang hari tu . Since Hani dah bekerja , kitorang masing-masing sibuk . 

3 sahabat ni . Dengan diorang lah aku mula aktif berblog . Mula ikut event . Food review . So , memang rapat sangat-sangat . Malu pun dah hilang . Dan jadi diri sendiri . HAHAHAHAHA . Kalau ke rumah orang lain aku malu , ke rumah Hani , malu tertinggal kat mana aku pun tak tahu . Keluar perangai sebenar Meeya Techik . Kesian Acul . HAHAHAHA . Tapi Acul dah lali dah dengan kitorang . 

Aduh aduh sayang . HAHA . Lama jugak kat rumah Hani . Sebab qada balik segala cerita yang ada . Lama tak jumpa kan . 

Nak ikutkan . Minggu ni masih ada yang menjemput . Tapi , sorry ye kawan-kawan . Kena kerja . Next time pulak . In Shaa Allah . Dan pada kawan-kawan Blogger semua , terima kasih banyak-banyak sebab sudi jemput . Kalau ada peluang , nanti kita jumpa lagi .

Terima kasih .

5 comments:

  1. Wahh bestnya... Hope tahun depan boleh lagi beraya sebegini

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah ainaa... mengeratkan silaturrahim antara kita..

      Delete
  2. meriahnya kejalan raya adik ya...best tu dapat dtg beraya kat rumah kawan2....

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~