Petua : Tercekik Tulang Ikan .

Bila teringat , aku rasa nak tergelak . Walaupun aku tak ada di tempat kejadian , aku pasti . Mesti macam-macam perasaan ada time tu . HAHA .
Nak dijadikan cerita , * cerita daripada kakak . Anak dia , aka anak buah aku tercekik tulang ikan . Tapi aku tak pasti ikan jenis apa . Selalunya , petua yang orang akan guna , dan kebiasaan yang kita dengar , 

kepal nasi putih , selawat 3 kali dan terus telan .

a
t
a
u

minum air putih beserta selawat 3 kali .

a
t
a
u

telan pisang .

Memandangkan lepas raya . HAHA . Tambah pulak dengan cuaknya . Si budak pulak dah menangis menahan sakit , tokwan ( abah aku ) bagi petua baru . Kahkahkah ! Petua yang mendapat pujian dari si cucu . 


Dan ini , aku jumpa dari Incik Google :

Pusing pinggan yang kita makan tu banyak-banyak kali .

minum air dari senduk kayu (bismillah dulu) .

Celup jari kanak-kanak yang lahir songsang dalam air pastu minum air tu (selawat dulu) .

ambil roti goreng / roti biasa , buat bulat2 pastu letak dekat dalam mulut . Lepas tu minum air suam (sambil telan roti di dalam mulut tadi . . jgn kunyah)

HAHAHAHA . Hati-hati . Jangan terkojol sudah . Selamat Mencuba yaw !

2 comments:

  1. Bagus petua ni... dah banyak kali terasa tercekik tulang ikan tu... huhuhu....
    follow kita balik pls... www.mieranadhirah.com

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~